Rubriky
text

Mladí učitelé: poslání nebo povolání?

Soubor rozhovorů

Povolání učitele prošlo v historii výraznou proměnou. Z autority, k níž v době první republiky vzhlíželi žáci i jejich rodiče, se pedagogové proměnili v zástupce skupiny, která se v dnešní době stává terčem ostré kritiky veřejnosti, a to zejména v souvislosti se zvyšováním platů pedagogů.  V této bakalářské práci se zaměřuji na mladé učitele, kteří po absolvování svých studií nastupují do školských zařízení, na pedagogy, kteří se zajímají o děti a nevnímají svou profesi jako pouhý zdroj obživy.

Šest rozhovorů se začínajícími pedagogy přináší jejich pohled na danou profesi, přibližuje jejich vztah k dětem i k vyučovanému předmětu, popisuje jejich obavy spojené s nástupem do škol, jejich zkušenosti s výukou v prvních měsících působení i zkušenosti s vyučováním v době pandemie koronaviru. Považují začínající učitelé své povolání za poslání?

Autorka práce: Miroslava Sloupová
Vedoucí práce: David Jan Novotný
Rok obhajoby: 2022

Autor: Miroslava Sloupová

Miroslava Sloupová vystudovala bakalářský obor Žurnalistika na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. Ve studiu pokračuje na téže fakultě v rámci magisterského programu Digitální žurnalistika. Od roku 2020 působí ve zpravodajské redakci iDNES.cz, na jaře roku 2022 se účastnila stáže v redakci iRozhlas.cz. Ve volném čase se věnuje sportu, vyučuje jógu a vede hodiny kickboxu.